dinsdag 22 maart 2011

Laatste dag in Pretoria

In de morgen word ik opgehaald door Helga en gaan we op weg naar Soshanguve North om samen met Nicolet een powervideo te maken. Maar helaas Nicolet blijkt ziek te zijn… Kennis gemaakt met de Head of Department haar department, Public Relations and Business Communication De La Rey die Groningse voorouders blijkt te hebben. Eens per twee jaar bezoekt hij de Hogeschool Ede en hierbij de groeten aan Wouter en collega’s. De wereld is klein….. Nu opweg naar de Pretoria Campus van de TUT, dit is een wereled van verschil met de andere 3 campussen die ik heb gezien. Er zijn liften (maar de gebouwen zijn ook hoger..) en de uitstraling is groots. Ik bezoek het hoofdkwartier van mijn TUT collega’s at TLT.




Na verder overleg met Chris en Etienne over de uitlevering van streamingvideo (ze zijn ook beiden een week voor dit thema langs geweest in Groningen) is het mooi om vast te stellen dat dit goed loopt.Ook hoor ik van van hen en Helga dat de technology voorzieningen stap voor stap vooruit gaat.De internetconnectie is toegenomen naar 230mb internationale connectie voor de hele TUT en de computerlabs op de andere campussen is sterk verbeterd. Oorzaak: een fout in de stroomvoorziening, daar hou je in Nederland absoluut geen rekening meer mee.. In de middag nog een overleg met de Ben, decaan van de faculteit engineering, Thys en Gerard over de onderzoeksopzet voor curriculum om meer te weten te komen over de (grote) uitval van studenten en het meten van het effect van enkele interventies hier op. Daarna door naar het vliegveld en daar kan ik mooi even mijn blog bijwerken, tot snel in NL.

22 maart 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten