maandag 21 maart 2011

Op weg naar Johannesburg

Na een aantal bezoeken van educational designers, docenten en technici van de Twshane University of Technology (Pretoria, Zuid Afrika) in het kader van een Nuffic programma (ontwikkelingssamenwerking van de Nederlandse regering) dat de Erasmus universiteit en de Rijksuniversiteit Groningen samen uitvoeren, aan mij de eer een bezoek te brengen aan Zuid Afrika. Het doel is te kijken hoe de opgezette ondersteuning van docenten om power video’s te maken in Groningen voortgezet is in Pretoria en verder te verfijnen.

Vandaag is het zover! Het is nog donker buiten en ik neem de bus van 5.35 uur naar Groningen CS, vervolgens de trein naar Schiphol waar ik zonder problemen om 8.38 uur arriveer. Om 10.20 stijg ik op richting Johannesburg. Onderweg lekker kunnen werken en om 22.20 uur staan we weer aan de grond. Na de gebruikelijke sprint om niet te lang te hoeven wachten bij de douane heb ik om 23.00 uur mijn bagage en vind ik mijn shuttle. Nu op weg naar Pretoria. Het is rustig op de weg maar ook hier een donker boel, geen foto’s dus! Om 0.00 uur ben ik bij http://www.bentleyslodge.co.za/ , weltrusten…….

Dinsdag 15 maart 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten