dinsdag 22 maart 2011

MediaMosa op ICT for Higher Education Johannesburg

Gisteren het verzoek gehad om een presentatie te houden op de conferentie ICT for Higher Education Johannesburg. Via de tam tam was bekend geworden dat ik voor Twshane University of Technology (TUT) in Pretoria ben. Annet is op TUT verantwoordelijk voor de services als webct/blackboard en streamingvideo en komt mij om 8.00 ophalen. Het is ongeveer een uurtje rijden naar Johannesburg en hopelijk kunnen we de beruchte traffic omzeilen, dit lukt deels…..

Op de conferentie is veel aandacht voor VLE’s en mobile learning maar mistte volgens de organisatie streamingvideo. Video wordt door velen hier gezien als ouderwets. Aan mij de eer aan deze gedachte een einde te maken. Er zijn 50 vertegenwoordigers aanwezig van universiteiten en colleges uit Zuid Afrika, Zimbabwe en Ghana. Maar ook bijvoorbeeld het Meraka institute, zeg maar de Surfnet van Zuid Afrika. Het feit dat mijn missie hiervan uit ontwikkelingsamenwerking wordt gefinancierd leek mij het passend om MediaMosa te presenteren. MediaMosa is immers betaald uit overheidsmiddelen en beoogd een grote community van gebruikers in Nederland, maar zeker ook daarbuiten, te worden. Na enig aftasten wat men met video doet en wat de mogelijkheden van studenten om video’s te bekijken heb ik verteld over de opzet van MediaMosa en ook hoe de RUG bezig pilotprojecten aan het opstarten is (ja ja @Johannes ook hier in Johannesburg is je pilotproject reeds bekend!). Zie de slides
De reacties waren zeer positief, zeker voor degene die reeds bezig zijn met video (zowel via dvd-memory stick-streaming). Hopelijk kunnen we snel gebruikers uit Afrika in de community van MediaMosa verwelkomen!


Zelf in actie tijdens ICT for Higher Education Johannesburg

Vrijdag 18 maart 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten